donderdag 2 augustus 2018

" Lavender blue" ( 3 Aug )


Hallo allemaal,

Deze keer heb ik een mini album gemaakt met enveloppen.
Ik was het al een even van plan maar het kwam er maar niet van totdat ik
de kraft kleurige cd hoesjes tegen kwam in mijn la......
Hier kun je echt hele leuke projecten van maken !!


Ik heb het klepje aan de bovenkant er af gehaald......lol.... we moeten altijd iets slopen ;-)
Daarna, vanaf de bestaande vouw , een extra rilvouw gemaakt van 1 cm.
Tot die rilvouw heb ik tape geplakt en daarna aan elkaar vastgeplakt. 
( zie foto)



Aan het laten flapje dat over blijft heb ik aan de voorkant  design papier geplakt van 7.5 cm.
Aan de binnenkant een magneet en aan de voorkant van het boekje.
Zo sluit het boekje perfect en het je ziet er niets meer van omdat het design papier er overheen geplakt wordt.



Ik heb de mooie lijn Lavender van Prima Marketing gebruikt, 
het papier, de die-cuts, de vlinders en de parels.
Als het kan koop ik alles van een lijn bij elkaar zodat alles mooi bij elkaar past ...
het maakt je project echt super af !!


Voorop parels als blingbling, een mooie vlinder en wat embelishments.
De ovale die-cut heb ik op de rechtervoorpagina en de aan de binnenkant hiervan geplakt.
het magneetje zit hier tussen.
bij dit papier vind ik het mooi om alles te bruinen met destress in van Tim Holtz en ik gebruik altijd Vintage Foto .... gewoon omdat ik de kleur mooi oud vind ;-)

 

Aan de achterkant heb ik een leuk, klein bruin zakje zo geplakt 
dat het een soort pocket is geworden waar je ook weer van alles in kunt doen
zoals labels en tags e.d./
Leuke strikjes, cheese cloth en vlinders mogen ook hier niet ontbreken.
in het zakje zit een leuke label met een quote...ik heb er een driehoekje aan geniet zodat 
je het labeltje er makkelijk uit kan halen.



Als je het boekje openslaat kom je als eerste een leuk bruin envelopje tegen.
Ook deze heb ik zo opgeplakt dat het een pocket is geworden. 
Je kunt hier weer van alles in doen....ik heb er een paar tickets ingedaan die bij deze lijn horen.
In het envelopje zitten verschillende quotes labels ... je kunt hier eigenlijk van alles in bewaren..
Als je het bijvoorbeeld als een cadeautje weggeeft kun je hier een giftcard indoen met een lieve,
persoonlijke tekst erbij.... zomaar wat ideetjes ;-)




Als je het boekje nog een keer openklapt is er van alles te zien ;-)
Op de linker bladzijde ook een pocket gemaakt met daarin van alles...
labels, tags, hartjes......enz.
De middelste pagina heb ik iets rustiger gehouden en een centrale versiering aangebracht
met wat kant en cheese cloth.
Op de rechter pagina een paperclip bevestigd en daarin een quote en wat banners gestoken.





Zoals je ziet zit er ook in iedere cd hoes een grote tag.
Ik heb hem beplakt met het mooie papier en dat vond ik eigenlijk genoeg.
Je kunt het albumpje ook niet te dik maken , anders werkt het magneetje niet meer ;-)
Hier het een en ander wat ik verstopt heb in de gemaakte pockets.



Dit was mijn project voor het Kimya blog deze keer!
Ik hoop dat ik jullie aangestoken heb om dit albumpje ook eens te gaan maken !
Ik vond het in ieder geval super leuk om te maken !
Liefs van mij !!




























Geen opmerkingen:

Een reactie posten